Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Vegan feta

Er is een aantal eenvoudige gerechten, waarvoor ik een zoute soort kaas nodig heb. Tja, ik zou het natuurlijk ook weg kunnen laten, maar dat zoute is soms juist datgene wat het gerecht een aparte smaak geeft. 
Zodoende heb ik besloten om zelfgemaakte vegan feta uit te proberen. En het resultaat was op z'n zachtst gezegd super!









Ingrediënten
tofu
olijfolie
zout
citroensap
een paar knoflookteentjes
oregano
basilicum

Bereiding
Dep de tofu zo goed als mogelijk droog en snij de tofu in blokjes.
Meng in een kom de olijfolie, citroensap, een paar uitgeperste knoflookteentjes, zout, oregano en basilicum door elkaar. 
Doe de tofublokjes erbij en schept ze goed om door deze mengsel. Zet de kom een paar uurtjes in de koelkast en je feta is klaar!

Ik heb alles op het oog gedaan en kan daarom geen exacte hoeveelheden aangeven. Voor de blokjes op de foto heb ik in ieder geval ca. 1 (afgestreken) tl. zout en 2 knoflookteentjes gebruikt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten