Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Rustieke aardappelen

En dit zijn de aardappelen waarin ik opeens enorm trek in had, maar waarvoor ik dus een zoute soort kaas nodig had. De vegan feta bleek een erg goede oplossing te zijn. 








Ingrediënten
ca. 500 g aardappelen
2 bosuitjes
3-4 knoflookteentjes
chilipoeder
olie
zout en peper

Bereiding
Schil de aardappelen en snij ze in blokken (of koop ze kant-en-klaar in een zaakje ;)). 
Gooi ze in een pan met hete olie en laat ze bakken tot ze een klein beetje kleur krijgen. Doe er vervolgens wat water bij. Doe de deksel een beetje schuin op de pan en zet het vuur op een laag pitje. Blijf regelmatig roeren.

Zo'n 5 minuten voordat de aardappelen klaar zijn, schep de in stukjes gesneden bosui en de gehakte knoflook doorheen. 
Breng het gerecht op smaak met wat chilipoeder, zout en peper. 
Als de aardappelen gaar zijn, serveer ze met (vegan) tofu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten