Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor rijst met groenten

De rijst met groenten is een licht gerecht, waarmee veel gevarieerd kan worden afhankelijk van wat de koelkast schaft. ;)













Ingrediënten
250 g rijst
1 courgette
2 grote paprika
2 uien
2 worteltjes
4-5 tomaten (die van mij waren klein)
olie
zout en peper
vegeta (optioneel, bij de Turkse winkel of de grote AH-filialen verkrijgbaar)
verse dille en/of peterselie (optioneel)


Bereiding
Hak de uien fijn en bak ze in hete olie tot ze glazig worden.
Snij de courgette, paprika en worteltjes in kleine stukjes. 

Voeg ze aan de ui toe als deze glazig is geworden.

Als de groenten zacht beginnen te worden, voeg ook de in stukjes gesneden tomaten toe. 
Doe na ca. 2 min. de rijst erbij en meng alles goed door elkaar. Schenk er nog wat water bij en roer regelmatig zodat het niet gaat aanbakken. 
Ik heb er ook 1 el. vegeta doorheen gedaan.

Als de rijst gaar is, neem de pan van het vuur en breng de rijst op smaak met zout en peper. 
Bestrooi de rijst desgewenst met wat fijngehakte dille en/of peterselie.

Tip: een komkommersalade erbij past uitstekend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten