Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Witlofsalade

Niet iedereen kan de licht bittere smaak van de witlof waarderen. Ik vind witlof wel lekker en dan voornamelijk in salade.
Witlof bevat veel vitaminen en weinig calorieën, een combinatie waar ik van hou. ;)


Als je wilt voorkomen dat de witlof te bitter wordt, bewaar deze in de koelkast in een donkere (bij voorkeur) papieren zak.
Als de witlof al bitter is geworden, laat deze ca. 15 min staan in water met zout en azijn. De bittere smaak zal vrijwel volledig verdwijnen.



Ingrediënten
1 witlof
(vegan) mayonaise
mosterd
peper
dille (optioneel)

Bereiding 
Snij de witlof en meng deze met wat mayo en mosterd. Breng de witlof op smaak met peper. Voor een aparte aroma kun je fijngehakte verse dille doorheen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten