Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Kerrie schotel

Dit recept is het klassieke resultaat van veels te laat thuis komen en een van honger mekkerende man. Het moest dus eetbaar en vooral snel zijn.
Met deze uitgangspunten in mijn achterhoofd, heb ik wat groenten gepakt en ben aan de slag gegaan.









Ingrediënten
1 ui
3 grote paprika
2 courgettes
2 el kerriepoeder
wat maizena
zout (optioneel)

Bereiding 
Ik heb de ui gehakt en lichtjes in wat olie gebruind.
Ik heb de in stukjes gesneden paprika en courgettes erbij gedaan. Na een paar minuten heb ik er ook een grote kop water aan toegevoegd en ik heb de groenten laten smoren tot ze zacht zijn geworden.
Vervolgens heb ik de kerriepoeder doorheen geroerd. Om de saus wat dikker te krijgen heb ik ook een beetje in water opgeloste maizena in de pan gedaan. Een minuutje doorroeren tot de saus de gewenste consistentie heeft gekregen en voila, het eten was klaar!

Als ik kerrie gebruik, gebruik ik vaak geen zout meer. Zoutliefhebbers kunnen het gerecht natuurlijk wel extra op smaak brengen met zout.

Wij hebben de kerrie schotel als garnituur bij de rijst gegeten en het heeft boven verwachtingen gesmaakt!

Tip: neem erbij een komkommersalade!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten