Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor Mexicaanse groenten

Mexicaans, koken, vegetarisch, vegan, bonen, snel, goedkoop
Opnieuw een recept uit de categorie 'ik ben weer laat thuis, wat zal ik snel koken?' Voor dit soort dagen heb ik er een gewoonte van gemaakt om een voorraadje 'eerste hulp-ingrediënten' aan te leggen. Bijvoorbeeld  een zak Mexicaanse groenten.
Snel, gemakkelijk en ook lekker!







Ingrediënten
2 uien
1 zak Mexicaanse groenten (diepvries)
sojasaus
basilicum
bonenkruid
marjolein
(olijf)olie
Zout en peper

Bereiding 
Ui hakken en lichtjes bruin bakken in olie. 
De Mexicaanse groenten erbij doen tot ze ontdooit en warm worden. Het is wel nodig dat je regelmatig roert.
Een paar eetlepels sojasaus (naar smaak) er aan toevoegen en goed door de groenten mengen voor ca. 2 minuten.
Vervolgens op smaak brengen met zout, peper, basilicum, bonenkruid en marjolein. Nog 1 minuutje de aroma's door elkaar laten mengen en het eten is klaar.
Wij hebben de Mexicaanse groenten bij rijst gegeten en het heeft erg goed gesmaakt!
Ook een komkommer- of tomatensalade erbij past uitstekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten