Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor een snelle sperziebonen schotel

sperziebonen, vegetarisch, vegan, paprika, goedkoop, snel
De sperziebonen schotel is een eenvoudig maar lekker gerecht dat snel op tafel ligt en bovendien zeer vriendelijk is voor de lijn. ; )
Simpele ingrediënten die ik bijna altijd in huis heb en die samengevoegd voor een lekkere maaltijd zorgen.










Ingrediënten
1 pak sperziebonen (450 g, diepvries) of verse sperziebonen
1 grote ui
2 wortelen
1 grote paprika
1 blik gepelde tomaten
1 knoflookteentje
(verse) dille en/of peterselie (optioneel)
olie
zout en peper

Bereiding 
Schil en hak de ui fijn en snij de paprika in blokjes. Bak de ui en de paprika 2 - 3 minuten in hete olie tot ze zacht worden. Voeg vervolgens de sperziebonen en de in rondjes gesneden wortelen toe. Als de (diepvries) sperziebonen ontdooit zijn, voeg nog een beetje water toe en laat het geheel zachtjes pruttelen tot de groenten bijna gaar zijn. 

Wanneer de groenten bijna gaar zijn, doe de in stukjes gesneden gepelde tomaten erbij en roer ze goed door de groenten. 
Hak eventueel de dille en peterselie fijn (ik had alleen peterselie in huis) en voeg het toe aan de groenten samen met de uitgeperste knoflookteen. 
Breng het gerecht op smaak met zout en peper en laat het nog een paar minuutjes op een laag vuurtje doorpruttelen. Eet smakkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten