Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Champignons salade

salade, vegetarisch, vegan, veganistisch, champignons, snel
Voor die momenten dat ik trek heb en niet weet wat te eten, heb ik altijd champignons en (vegetarische) mayo op voorraad. Dan kan ik altijd in een handomdraai een smakelijke champignons salade in elkaar flansen. 










Ingrediënten
1 blikje champignons (of verse champignons)
mayo
1 teentje knoflook
zout en peper
verse dille (optioneel)

Bereiding 
Als je verse champignons gebruikt, bak ze eerst lichtjes.
Champignons uit de blik worden goed uitgelekt en een beetje droog gedept met keukenpapier.
Meng vervolgens de champignons, een beetje mayonaise en het uitgeperste knoflookteentje. 
Breng op smaak met zout en peper. Indien gewenst kun je wat fijngehakte verse dille doorheen roeren. Ik vind de combinatie champignons-dille altijd lekker.

2 opmerkingen:

  1. Interessant, al die vega recepten, die ook geschikt zijn voor de snelle kookster. Ik ga je recepten eens fijn nalopen. Wij eten al jaren vegetarisch en ik vind een niet al te gecompliceerd en lekker recept altijd heel fijn. Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Zem, dank je wel voor je lieve reactie! Ik ben ook fan van ongecompliceerde recepten met ingrediënten die ik gewoon in de supermarkt kan kopen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen