Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor champignonschotel

recept, vegetarisch, vegan, champignon
Omdat ik thuis de enige ben die champignons lust, eet ik ze niet zo vaak als ik zou willen. Toch heb ik een paar champignongerechten die ik met enige regelmaat probeer te maken. Dan maar iets apart voor manlief koken. ; )







Ingrediënten (voor 1 persoon)
1 blik champignons of 1 bakje verse champignons
2 tomaten (ik heb gepelde tomaten uit blik gebruikt)
1 ui
1 grote paprika
2 knoflookteentjes
olie
zout en peper
verse peterselie (optioneel)

Bereiding
Snij fijn (of zo fijn als je wilt ;)) de ui, paprika, champignons en tomaten. 
Bak alles in een beetje verhitte olie op een laag vuurtje tot de groenten gaar worden en vocht afgeven. 
Breng op smaak met wat zout en peper.
Voeg ook de uitgeperste knoflookteentjes toe en laat het gerecht nog 1 minuutje doorpruttelen. 
Strooi eventueel een beetje gehakte peterselie over de champignons. Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten