Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Witte koolsalade met kleurige topping

De witte kool is erg rijk aan vitaminen en mineralen. Voedingsdeskundigen adviseren daarom het eten van rauwe kool zodat de goede stoffen niet verspild raken. 
Deze salade is perfect geschikt als side salad bij het avondeten.












Ingrediënten
1/2 witte kool
1 wortel
citroensap
zout en peper


Voor de topping
2-3 rode bietjes
100 ml soyajoghurt
zout en peper
gemalen cayennepeper


Bereiding 
Snij (of rasp) de kool in dunne repen en rasp de wortel op de grove rasp. Meng de kool en de wortel en breng op smaak met citroensap, zout en peper.


Topping
Rasp de rode bietjes op de grove rasp. Doe de yoghurt erbij en breng de bietjes op smaak met zout, peper en cayenne. Zet de bietjesmengsel voor ca. 20 min in de koelkast zodat de smaken goed met elkaar kennis kunnen maken. 


Tip: blend de bietjesmengsel uit de koelkast en je krijgt een mousse die je als topping kunt gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten