Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor een heerlijke paprikaschotel

Een recept voor een eenvoudige schotel met weinig ingrediënten. Mijns inziens ook zo'n recept dat bewijst dat lekker eten niet ingewikkeld hoeft te zijn.  












Ingrediënten
6-8 paprika (afhankelijk van hun grootte)
3 rode uien
1 blik (140 g) tomatenpuree
2-3 knoflookteentjes
zout, peper
olie


Bereiding 
Pel en hak de ui fijn. Snij de paprika in repen. 
Verhit olie in een pan en smoor de ui ca. 10 min. op laag vuur onder af en toe roeren. 
Voeg de paprikarepen en de geperste knoflook toe. Laat alles zachtjes koken voor ca. 15 min. Vergeet niet om af en toe te roeren!
Na 15 min. voeg de met water aangemaakte tomatenpuree, zout en peper toe. Laat de schotel nog ca. 10 min. pruttelen. 
Het smaakt heerlijk bij rijst, maar ook met geroosterd brood.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten