Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Pittige bietjessalade met mierikswortel

Omdat ik nog bietjes had, heb ik een pittige bietjessalade met mierikswortel gemaakt als side salad bij het avondeten. Ik eet bietjes eigenlijk alleen maar in salades en de combinaties bietjes-mierikswortel heb ik altijd al lekker gevonden.




Ingrediënten
2-3 rode bietjes 
ca. 1 tl mierikswortel
olie
zout suiker


Bereiding 
Snij de bietjes in rondjes (of rasp de bietjes op de grove rasp). Meng 1 flinke tl mierikswortel met ca. 1/4 tl olijfolie en breng op smaak met wat zout en suiker. Meng de mierikswortel door de bietjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten