Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Rijst latino

Dit recept is geïnspireerd uit de Latijns-Amerikaanse keuken. Snel en eenvoudig te maken, maar ook erg lekker en gezond.






















Ingrediënten 
1 pak rijst
2 uien
3 grote paprika
4-5 knoflookteentjes
1 blik gepelde tomaten
ca. 750 ml groentebouillon
1/3 tl komijn
1 tl oregano
zout, peper, cayennepoeder
olie


Bereiding 
We bakken de rijst ca. 10 min in hete olie. 
Tussentijds schillen en hakken we de ui fijn, en snijden we de paprika in blokjes.
Na 10 min. voegen we de ui en de paprika aan de rijst toe en die laten we samen met de rijst ca. 5 min. meebakken.
Na 5 min. voegen we de gepureerde gepelde tomaten toe en persen we de knoflook uit boven de pan. We mengen ca. 1 min. alles goed door elkaar en we voegen nu ook de groentebouillon toe. 
We brengen het geheel op smaak met zout, peper, komijn, oregano en cayennepoeder. We blijven regelmatig roeren tot de rijst klaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten