Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Rata met wolkjes

Een lekker en gezond recept dat dankzij de bloemwolkjes ook nog goed vult zonder rijst of aardappelen erbij.












Ingrediënten 
1 grote ui
1 aubergine
1 courgette
2 (grote) paprika
2-3 grote tomaten
1 el tomatenpuree
zou, peper, paprikapoeder
vegeta (optioneel)


Voor de wolkjes
3 el bloem
eivervanger (voor 3 eieren)


Bereiding 
Pel en snipper de ui. Snij de aubergine, courgette, paprika en tomaten in blokjes.
Verhit wat olie in de pan en bak de ui tot het glazig wordt. Voeg de paprika toe tot de paprika zachter is geworden. 
Voeg vervolgens de blokjes aubergine, courgette en tomaten toe. Breng het gerecht op smaak met zout, peper en paprikapoeder. Ik gebruik vegeta (verkrijbaar in de Turkse winkels of bij de grotere AH filialen) en dan gebruik ik geen zout en paprikapoeder meer.
Maak 1 el tomatenpuree los in ca. 300 ml water en schenk dit over de groenten. Laat de groenten zacht worden op medium vuur onder regelmatig roeren. 


Intussen maak drie "eieren" klaar met de eivervanger. Meng dit met 3 el bloem. De consistentie van het mengsel moet net iets steviger zijn dan een cakebeslag. Zonodig doe er nog wat water (of bloem) bij. 


Als de groenten gaar zijn, neem met een theelepel wat beslag en doe het in de pan bij de groenten. Herhaal de operatie tot het beslag op is. Laat de bolletjes beslag in 3-4 minuten gaar koken naast de groenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten