Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept voor courgette schijfjes

De courgette schijfjes smaken goed in allerlei variaties. Ze zijn zowel warm als koud lekker. Bovendien kun je ze eten met allerlei sausjes. Ik heb dit keer een BBQ-saus gemaakt.
















Ingrediënten
2-3 courgette
2-3 knoflookteentjes
2-3 el bloem
paneermeel
verse dille (optioneel)
zout, peper
olie 


Bereiding 
Rasp de courgette op de grove rasp en laat het in een zeef uitlekken voor ca. 20 min. Na 20 min. knijp de achtergebleven vocht uit de courgette met je handen. 
Meng de courgette met de fijngestampte knoflook, bloem, paneermeel en optioneel met fijngehakte verse dille.
De benodigde kwantiteit paneermeel is afhankelijk van de vocht die nog in de courgette zit. 
Breng de courgette op smaak met zout en peper.
Maak van dit mengsel kleine balletjes die je dan platdrukt tussen je handen. Bak de op deze manier ontstane schijfjes in hete olie op middenvuur. Leg de schijfjes op keuken papier om overtollige olie kwijt te raken. 
Serveer de courgette schijven met een sausje of bij aardappelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten