Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Griekse salade met tofu

Dit is een van mijn lieveling zomersalades met tofu. Als het even kan, gebruik ik de gemarineerde tofu met basilicum. Het smaakt lekker en het is echt in een handomdraai klaar.








Ingrediënten
tofublokjes
cherrytomaten
rode ui
komkommer
olijven
sla (optioneel)


Voor de dressing:
olijfolie,
citroensap,
zout en peper
basilicum


Bereiding 
Snij de komkommer in schijfjes of halve-schijfjes. Snij de ui in halve ringen. Halveer eventueel ook de cherrytomaatjes. 
Meng alle groenten(behalve de sla) en de tofu voorzichtig door elkaar en schep de salade eventueel op een bedje verse sla.


De dressing maak je klaar door alle ingrediënten voor de dressing in een shaker te mengen. 
Schenk de dressing over de salade en laat het even 5 min. in de koelkast 'rusten'. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten