Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Gemarineerde tofu met basilicum

Bijna elke week marineer ik wat tofu voor in salades. Vooral voor mijn "mozzarella salade". ;)
Het is erg weinig werk en het geeft de salades een aparte aroma.










Ingrediënten
blokje tofu
olijfolie
verse basilicum


Bereiding 
Laat de tofu zoveel mogelijk uitlekken. Ik leg de tofu tussen wat vellen keukenpapier en dan leg ik er bovenop een bord met een pak bloem. 
Snij vervolgens de tofu in blokjes. Doe een paar verse basilicum blaadjes in een super schone glazen pot. Doe de tofu blokjes er bij. Voeg er weer wat basilicum blaadjes toe en vul de pot met olijfolie.
Ik laat de tofu minstens 24 uur marineren voor ik het in een salade gebruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten