Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept aubergineschotel met olijven

In een eerdere blog van mij had ik al voorspeld dat ik vaker een recept met aubergine zal posten. Et voilà!
Deze aubergineschotel heb ik gisteren gemaakt en het zal niet bij deze ene keer blijven. Erg makkelijk te maken en erg lekker!










Ingrediënten
3 aubergines
2 uien
2 worteltjes
4 (rijpe) tomaten (of 2 tomaten en een blikje gepelde tomaten)
2-3 paprika
1 courgette
1 handvol olijven
zout, peper
peterselie
olie


Bereiding 
Snij de aubergines en courgette in blokjes.
Snij de ui fijn en rasp de wortel op de grove rasp. Verhit wat olie in een pan en bak de ui en geraspte wortel tot deze zacht worden. 
Doe er vervolgens de aubergines, courgette en paprika bij. Schenk er wat water bij tot de groenten voor de helft in het water staan en laat de groenten koken met de deksel erop. Na ca. 20 min. voeg er de in blokjes gesneden tomaten en de olijven toe. Breng het gerecht op smaak met zout en peper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten