Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Recept rode kool salade

Elke warme maaltijd wordt bij ons begeleid door een (simpele) salade. Dat heb ik altijd lekker gevonden en manlief heeft mijn gewoonte inmiddels overgenomen. Omdat ik nog wat rode kool over had, heb ik besloten om het restant te veranderen in een salade. Niet alleen lekker en fris, maar ook erg gezond. Rode kool bevat erg veel vezels en vitamine C.






Ingrediënten   
ca. 1/4 rode kool
1 tl mierikswortel
1/2 appel
(olijf)olie, zout en wijnazijn

Bereiding 
Snij de kool fijn (of minder fijn ;)). Rasp de halve appel. Meng de rode kool met de geraspte appel en de mierikswortel en breng de salade op smaak met (olijf)olie, zout en wijnazijn.

Tip: vind je de kool te 'hard', wrijf met je handen de gesneden kool met zout. De kool zal een stuk zachter worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten