Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Ovenschotel aubergine, paprika en honing

Een heerlijke en lichte schotel die ook perfect is voor de (hopelijk) komende warme dagen. Voor dit recept heb ik de laatste lepels honing geofferd van de geweldige bijen van mijn zwager. Hopelijk krijg ik snel weer een pot Italiaanse vloeibare goud, want ik mis het nu al.








Ingrediënten   
2 aubergines
8 paprika
2 rode uien
4 knoflookteentjes
2 el honing

Bereiding 
Pel en snij de ui fijn. Snij de paprika en aubergines in blokjes. Verhit de olier in een pan en bak de ui tot het iets zachter wordt. Voeg de paprika en aubergine toe en laat de groenten zacht worden op medium vuur. Vergeet niet om regelmatig te roeren.
Als de groenten zacht zijn geworden, voeg de honing en de geperste knoflook toe. Breng het gerecht op smaak met zout en peper. Doe alles in een ovenschaal in de oven voor ca. 30 min. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten