Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Frisse yoghurt dressing

Nu de tijd voor lichte maaltijden en salades gaat aanbreken, post ik het recept voor een van mijn favoriete dressings voor allerlei slacombinaties. Niet alleen smaakt het heerlijk fris, maar het ruikt ook heel lekker. 












Ingrediënten 
1 komkommer
ca. 300 ml soya yoghurt
1 teen knoflook
1/2 citroen
verse dille
2 tl. mosterd
zout en peper


Bereiding 
Rasp de komkommer op de fijne rasp. Meng vervolgens de geraspte komkommer met de geperste knoflook, yoghurt, mosterd, citroen en verse dille. Breng de dressing op smaak met zout en peper. Laat de dressing eerst ca. 15 min in de koelkast staan alvorens over de salade te gebruiken.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten