Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Sandwich met champignons in wijnsaus

Vandaag had ik zo'n dag waarop niets liep zoals gepland. Om mezelf op te beuren heb ik mezelf getrakteerd op een lekkere sandwich met champignons in wijnsaus. Zo'n sandwich vult goed en je eet toch iets warms, zonder een hele maaltijd voor te bereiden. ;) 

















Ingrediënten
 

boterhammen (broodjes kan ook natuurlijk)
champignons
bosuitjes
een paar knoflookteentjes
hete peper ( gemalen piti piri kan ook)
wijn
wijnazijn
dille
zout, peper


Bereiding 
Hak de bosuitjes en knoflookteentjes en bak ze 1 min. in hete olie. Voeg de in plakjes gesneden champignons toe en bak ze een paar minuten mee. 
Voeg vervolgens wijn, fijngehakte hete peper (of piri piri)en wijnazijn toe en laat alles pruttelen tot de champignons net gaar zijn. Breng het geheel op smaak met zout en peper.
Verdeel alles over de geroosterde boterhammen en strooi wat fijngehakte dille over de champignonmengsel. Eet smakelijk!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten