Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Rode kool met wijn

Terwijl ik nu bezig ben met het klaarmaken van een aubergineschotel met honing, heb ik besloten om nog even het avondeten van gisteren te posten: rode kool met wijn en gesmoorde aardappeltjes. Het recept voor de gesmoorde aardappeltjes met dille kunnen jullie hier lezen. Het is een erg snel en eenvoudig recept, maar ik vind het heerlijk en het past goed bij van alles. ;)




Ingrediënten   
1 rode kool
150 ml rode wijn
2 el wijnazijn
2 el honing
1 el bruine suiker
1-2 rode uien
nootmuskaat, zout
olie


Bereiding  
Snij de rode kool. Snij de ui fijn en bak de ui in hete olie tot het zacht wordt. Als de ui zacht is, voeg de gesneden rode kool en de wijn toe. 
Als ook de kool zacht is geworden, breng de kool op smaak met de azijn, honing, bruine suiker, zout en nootmuskaat. 
Laat de kool ca. 10 min. smoren met de deksel op de pan. Na 10 min. haal de deksel weg en blijf regelmatig roeren tot de vocht weg is. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten