Vegetarische en vegan recepten die eenvoudig te maken en bovendien lekker zijn. Als men hoort dat ik vegetarisch en vrijwel vegan eet, vraagt men zich af wat ik überhaupt nog kan eten. Eigenlijk eet ik erg divers en erg smakelijk. Vroeger was ik de tegenpool van een keukenprinses. Tegenwoordig vind ik koken en spelen met smaken en aroma's een ontspannende (en vooral lekkere) hobby.

Gesmoorde aardappeltjes met dille

Eigenlijk is dit zo simpel dat het moeilijk als recept bestempeld kan worden. Desalniettemin smaken de op deze manier bereidde aardappelen erg lekker en ze passen bij een heleboel groentegerechten.










Ingrediënten  

aardappelen, verse dille, (olijf)olie, evt. soya margarine, zout

Bereiding  
Zoals gewoonlijk heb ik van die kant-en-klare aardappelen gebruikt die ik in 8 min. gaar heb laten koken in een dunne laag water, zodat de aardappelen net bedekt werden. Ik heb overigens kruimige aardappelen gebruikt. 
Als de aardappelen klaar zijn, bestrooi ze met olijfolie en wat zout en laat ze onder voortdurend roeren nog ca. 2 min. op het vuur staan. Na twee min. kan de pan van het vuur af en kun je de fijngehakte dille doorheen mengen.
In plaats van olie kun je over de aardappelen (soya) margarine doen. Wacht dan tot de margarine door de aardappelen wordt opgenomen.
Erg eenvoudig, dat zei ik toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten